dinsdag 20 augustus 2013

Kolibrievlinder

Dit filmpje maakte ik een paar jaar geleden omdat het beestje zich niet goed liet fotograferen (waarschijnlijk ligt het wel aan de fotograaf).
Ik post het nu pas omdat  Ludo een paar mooie foto's geplaatst had van glasvleugelpijlstaart die ik foutief voor een kolibrievlinder hield, trekt er wel een beetje op, allé dat vind ik hé maar ik ken er niet zo veel van.
Voor de duidelijkheid dit filmpje is een slowmotion, in werkelijkheid gaat het beestje een pak sneller.





4 opmerkingen:


  1. Leuk dat zo te zien op een filmpje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Andy, toch wel schitterend hé de natuur, goed gedaan dat filmpje, met de 7D kan ik ook filmen maar heb deze mogelijkheid nog nooit gebruikt. Met geen enkele van mijn vorige toestellen deze mogelijkheid benut, waarom? geen interesse in filmen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dit is gefilmd met een fuji HS10. Geen reflex camera dus. Deze heeft een paar plezante functies zoals het filmen tegen hoge snelheid. Kan tot 1000 beelden/sec maar dan wordt de beeld kwaliteit wel zeer slecht. (Om high-speed te filmen gebruiken dergelijke toestellen steeds een kleiner deel van de sensor.)
      Dit filmpje is met een snelheid van 240 beelden/sec gefilmd. Geen super kwaliteit maar nog genoeg voor zo iets als dit.

      Verwijderen