vrijdag 13 april 2012

Is fotografie kunst of niet?

Deze vraag werd gesteld naar aanleiding van de Week van de Amateurs Kunsten (WAK).
Fotoclub Malle had besloten om mee te doen aan de WAK.
Op deze manier wil de club een beetje meer bekendheid verwerven en zo de buitenwereld tonen wat er zoal gebeurt met fotografie in Malle.
Misschien worden er zo wel jonge kunstenaars gestimuleerd om foto-kunst-werken te gaan maken.

Komen wij terug bij de vraag

“is fotografie kunst?”


Kunst is Kunst als iemand het Kunst noemt
Sommige foto’s zijn inderdaad kunstwerken
Sommige foto’s zijn en blijven maar gewoon foto’s

Wat kunst is en wat niet moet je zelf maar bepalen

Deze vraag heeft mij wel geïnspireerd om onderstaande foto te maken.
Zelf noem ik het nog geen kunst maar geklunst…....
alle letters zitten er in maar het is niet hetzelfde ;-)


PS: kom ook eens langs tijdens het WAK in ons lokaal K6 van "De Notelaar" gelegen te Oostmalle, Lierselei 17-19
Voor meer info: http://fotoclubmalle.be/





4 opmerkingen:

  1. Zeer kunstig gedaan in elk geval! :-))
    Heel knap!
    Fotografie kunst, soms is het gewoon vakmanschap, soms wat meer.
    Ik zou denken dat het kunst is als de maker er ook iets mee wil uitdrukken.
    Deze foto lijkt mij zeker ook een 'boodschap' te bevatten.
    Voor mij is het dan ook kunst. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vakmanschap.... Ja inderdaad soms is dat “VAKMANSCHAP”

    Ik sta er soms versteld van (en soms ben ik ook een beetje jaloers) hoe sommige mensen een simpel onderwerp door lichtinval, camera standpunt, diafragma keuze, enz…tot….. ja tot een kunstwerk kunnen om toveren.
    Soms ligt het vakmanschap ook in het geduld, wachten op het juiste moment.
    Soms is het ook vakmanschap om een onderwerp zo dicht te kunnen benaderen dat het bijna in je lens zit.
    Soms is het dan nog eens een combinatie van al die vakmanschappen…..

    Zal nog veel jaren moeten oefenen vooraleer ik tot deze groep van vakmensen hoor.
    Maar niet getreurd ondanks het gebrek aan vakmanschap heb ik toch al een boel plezier gehad aan deze hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is volgens mij het enie recept om het vak te leren:
    Veel oefenen, blijven oefenen, en vooral, er veel plezier aan beleven!
    Ik vind dat je het zeer goed doet, Andy!
    Keep it up!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het enige recept, bedoel ik.
    Sorry! Ik weer...

    BeantwoordenVerwijderen