maandag 20 februari 2012

Reiger

7 opmerkingen:

  1. Mooi belicht en mooie compo zoals ie van op de kant over het water tuurt, de kleur van de reiger lijkt mij niet helemaal "natuurlijk" te zijn. Veel ruis ook, in de vergroting duidelijk te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmm ja kleur.... dat is ne moeilijke hé.
    Mijn scherm is niet echt wat je noemt gekalibreerd en zelf heb ik het ook nogal lastig met kleuren en kleur schakeringen (heeft tussen mij en mijn vrouw al menig zinloze discussie tot gevolg gehad waarna ik natuurlijk mijn ongelijk moest toegeven).
    (Zal wel eens een kunstwerkje posten waar het probleem duidelijker wordt)
    Heb dus de neiging om de kleuren misschien iets te veel “leven” te geven.

    Ruis, voornamelijk camera probleem, was weinig licht en moest iso naar 800 brengen om met mijn zoom geen bewogen beeld te krijgen.
    Voorlopig weinig aan te doen hé :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Andy, welke camera heb je misschien? Ik heb je foto eens opgehaald in "aftershot pro" en dacht dat er in de exif stond dat het een 5D MkII betrof. Als dat zo is betreft het een FF camera, die kan toch geen probleem met ruis hebben op 800 iso?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow.... was da maar waar!
    Moet ergens iets fout zijn gegaan.
    Bij mij geeft de exif de juiste info.
    Heb een Finepix HS10. Is zelfs geen reflex maar een bridge.
    Super zoom met extra kleine sensor 1/2.3" of 6.17 x 4.55 mm (vandaar die super zoom)
    Heeft wel veel instelmogelijkheden maar heeft ook duidelijk zijn beperkingen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tiens, ik meende toch gezien te hebben dat het een Canon 5D betrof, soit, het heeft geen belang.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps Andy, ik heb een en ander dooreen gemixt, mijn stomme schuld. Dat sloeg op een andere foto, ik sla soms eens tilt of kompleet mesjogge, niks erg zenne. Dat komt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen